Upozornění: program výměny základní desky u počítačů MacBook Pro brzy končí

Home / Nabídky / Upozornění: program výměny základní desky u počítačů MacBook Pro brzy končí

Upozornění: program výměny základní desky u počítačů MacBook Pro brzy končí

Občas se stává, že se MacBook Pro 15″ z ničeho nic začne restartovat. Nebo nastartuje, ale zasekne se na bootujícím jablku. Také může zčernat obrazovka – nepřítomnost obrazu na displeji. Nebo displej zrní, obraz není čitelný. Na displeji mohou být také různé pruhy nebo obrazce, kterým se říká „zdeformované video“.

Co to všechno znamená a hlavně, co to způsobuje?

Velmi jednoduše řečeno se jedná o problém s grafickým chipem. Bohužel v MacBooku je grafický chip součástí základní desky. Je třeba ji většinou vyměnit celou a to je velmi drahé. Apple byl zažalován a soudní při prohrál, proto společnost Apple rozjela celosvětový výměnný program, kdy umožňuje ZDARMA vyměnit vadnou základní desku za novou.

Bohužel tento celosvětový program výměny není neomezený. Jeho trvání je do konce tohoto roku, tzn. do 31. prosince 2016, popř. čtyři roky od data prvního nákupu počítače. Vždy se dá přednost té možnosti, která poskytuje delší „záruku“. Po překročení obou dat si budou vlastníci níže uvedených modelů MacBooku Pro při objevení se problému s grafickou kartou, platit výměnu celé desky sami. Nebo se obrátí na nás.

Jakých modelů se náchylnost k závadě grafického chipu týká?

Mezi dotčené patří hlavně 15″ a 17″ modely MacBooků Pro z roku 2011 a 15″ modely MacBook Pro s Retina displejem vyrobené od poloviny roku 2012 do začátku roku 2013.

Konkrétními modely jsou:

  • MacBook Pro (15palcový, začátek roku 2011)
  • MacBook Pro (15palcový, konec roku 2011)
  • MacBook Pro (Retina, 15palcový, polovina roku 2012)
  • MacBook Pro (17palcový, začátek roku 2011)
  • MacBook Pro (17palcový, konec roku 2011)
  • MacBook Pro (Retina, 15palcový, začátek roku 2013)

Pokud nevíte, jak určit typ Vašeho modelu, zda spadá mezi inkriminované produkty, zde je jednoduchý návod. Na webu podpory Apple si můžete ověřit Vaše možnosti servisu a podpory zadáním sériového čísla hardwaru na následující stránce.

Po zadání sériového čísla a bezpečnostního kódu se zobrazí stránky s výčtem, zda máte platný datum nákupu, platnou telefonickou technickou podporu od poradce společnosti Apple a to nejdůležitější, zda máte platnou záruku na opravy a servis, tzn. že stále máte záruku Apple či že spadáte do programu AppleCare Protection Plan na opravy a servis hardwaru.

 

Kde a jak závadu řešit?

Jste-li vlastníky jednoho z uvedených modelů a začnou se Vám projevovat uvedené symptomy do konce roku 2016, kontaktujte nás, popř. se obraťte na autorizovaného poskytovatele servisu spol. Apple.

Pokud se závada projeví v roce 2017, kontaktujte rovnou nás, protože by Vás výměna základní desky vyšla pěkně draho, cca 15-18 tis.

 

PS:

Pro více informací o výše popsaném výměnném programu Apple se dozvíte zde.

O veškerých aktuálních programech prodloužení výměny a servisního krytí společnosti Apple více info zde.

 

 

Recommended Posts

Start typing and press Enter to search

Vymena_HDD_za_SSD_iMac_1sloupana_antireflexni_vrstva_macbook